Når Jet Time er forsinket

Jet Time er Danmarks største B2B udbyder af løsninger til flytransport. Selskabet er dansk ejet og beskæftiger sig på business-to-business markedet, hvor de samarbejder med private og offentlige institutioner. Jet Time henvender sig også til charter markedet, hvor de hvert år flyver tusindvis af europæere på ferie. Det er vigtigt for Jet Time, at servicen er i top, og sørger for dette ved hjælp af deres professionelle og erfarne crew ombord på flyene. Der er fokus på kvalitet, og det gælder også maden, der bliver serveret ombord, med brød fra Italien, kød fra en dansk slagter og specialøl fra et lokalt bryghus.

Det er selvfølgelig uundgåeligt, at der nogle gange er forsinkelser på flyvningerne, hvilket de fleste efterhånden har prøvet i forbindelse med en charterferie sydpå eller på vej til et møde et andet sted i Europa. Lige meget hvad er det frustrerende, hvis forsinkelsen strækker sig over flere timer, alt imens man er strandet i lufthavnen, fordi meldingen om forsinkelsen er kommet sent. Normalt ville man selv begynde at undersøge, hvordan man er stillet i forhold til erstatning eller kompensation, når man står i denne situation, men i dag har man muligheden for at lade andre undersøge sagen for sig, så man ikke bliver endnu mere frustreret, end man allerede er. På Flyjura.dk kan du gennem en af deres to partnere få hjælp til både at beregne og tilmed opkræve dit krav hos Jet Time eller hvilket som helst andet flyselskab. Derudover er der udviklet en robot,  der holder øje med hvilke flyaflysninger eller forsinkelser, der muligvis kunne føre til krav på erstatning. Dette værktøj gør det meget lettere når man sidder i den situation i lufthavnen, og ikke kan overskue selv at sætte sig ind i alle de specifikke regler, der svinger fra selskab til selskab.

Har du krav på erstatning?

Har du været så uheldig, at dit fly med Jet Time, eller hvilket som helst andet flyselskab, er gået hen og blevet forsinket? Så er der tre kriterier, der skal være opfyldt før du har krav til en kompensation:

  1. Din start eller slutdestination skal være i EU, da der gælder specielle regler.
  2. Forsinkelsen skal være længere end tre timer, og hvis flyet er aflyst, skal det medføre mere end to timer forsinkelse.
  3. Ti sidst er det påkrævet at forsinkelsen eller aflysningen ikke er pga. det man kalder skærpede omstændigheder (læs nærmere herunder).

Med skærpede omstændigheder menes der en given situation, som er ude af flyselskabets kontrol. Eksempler på dette kan være en medicinsk nødsituation, tilfælde af terror eller krig, ekstremt vejr, hvis lufthavnen oplever strejke. Alt dette kan flyselskabet ikke gøre noget ved, og er derfor heller ikke ansvarlig for at betale erstatning, hvis et fly bliver forsinket eller aflyst grundet sådanne scenarier. Er du i tvivl, om dit fly er to timer forsinket, da det måske er lige deromkring, så gælder tidspunktet at gå ud fra, når man har fået tilladelse til at forlade flyet. Er dette tidpunkt mere end to timer efter det planlagte tidspunkt for ankomst, så har du højst sandsynlig krav på en kompensation.

Det kan betale sig at få søgt om kompensation, da nogle passagerer oplever at få udbetalt op til 4.500 kr. grundet forsinkelse. En kompensation kan også være i form af en overnatning på et hotel med transport frem og tilbage til lufthavnen, eller det kan være mad og drikke mens man venter i lufthavnen. Fordelen ved at bruge denne service er, at hvis sagen ikke vindes, så koster det dig ikke noget, så du har altså intet at tabe. Hvis sin sag derimod vinder, så bliver beløbet overført til dig.

Sådan søger du erstatning

For at søge om kompensation, kan du gennem linket her blive guidet videre, hvorefter du kun skal angive enkelte informationer for at sætte processen for behandling af din sag i gang. Dine personlige oplysninger som navn, e-mail og tlf. nummer samt informationer om rejsen vedrørende grund til forsinkelse, antal timer forsinkelse, navn på lufthavn og navn på flyselskabet. Først vil du se et estimat på, hvad du umiddelbart forventes at kunne have krav på. Du vil senere modtage en e-mail når din sag er afgjort, der viser resultatet for din sag, og hvor meget du skal modtage, hvis den vindes. Så spar dig selv for besværet og tiden, og lad andre klare besværet for dig. Du har som sagt kun noget at vinde, da det er gratis, hvis sagen ikke vindes. Du kan læse mere om flyforsinkelse på linket vedrørende dine muligheder for erstatning.

Kategori: Rådgivning